טוען..

חלום ומעשה – הספרון

"חלום ומעשה" – תנועת צעירים ותיכוניסטים ציונית, ברוח ערכי תנועת "שלום עכשיו", ניסחה מסמך הקורא לצעירים כמותם, האוהבים את המדינה, לקום ולעשות מעשה.

זהו הפרק הראשון של הספרון:

1.
סיפור עצוב

אחת ההסכמות הכי רווחות בחברה הישראלית היא, שאף אחד לא מי יודע מה מרוצה: לא מ"הנוער של ימינו", לא מהמדיניות של הממשלה, לא מההפגנות, לא מהתקשורת, לא מבתי הספר. גם אנחנו, גם אתם, לא מי יודע מה מרוצים.

העניין הוא, שזה לא חייב להיות ככה. לא חייבים להיות לא מרוצים. אפשר להפוך את הממשלה לקבוצת אנשים שאנחנו מזדהים איתה ומעריכים אותה, ולא נגעלים ממנה. אפשר להפוך את הכנסת למקום שאפילו נרצה לבקר בו, במקום מקום שבתי הספר גוררים אותנו אליו פעם בשלוש שנים, רק כדי שנראה שם כמה מסדרונות. אפשר להפוך את בית הספר למקום שאנחנו נהנים ממנו, את המורים שלנו לאנשים שאנחנו אוהבים, ואפשר גם להפוך את תקופת הלימודים לחוויה מהנה. אפשר להתגייס לצבא בגאווה, ולהשתחרר מהצבא בגאווה גדולה עוד יותר. אפשר להפוך את ישראל לחברה יפה הרבה יותר.

אפשר לעשות את כל זה. אנחנו לא פוליטיקאים שמבטיחים הבטחות רק כדי להיבחר, ולרבוץ על חשבון הציבור בכנסת, במרדף אינסופי אחרי פנסיה מהמדינה ומשכורת שמנה (אל החבר'ה האלה עוד נגיע אחר-כך). אנחנו תיכוניסטים בדיוק כמוכם. תיכוניסטים שנמאס להם לראות את החברה שלהם מתכערת, את המורים שלהם מדוכאים ועניים יותר ויותר, את המדינה שלהם מתבודדת, את הציונות נקרעת ומתעוותת, את החברים שלהם מתביישים להזדהות כחיילים בחו"ל, ואת העולם שסביבנו מגחך עלינו,  וזה עוד במקרה הטוב.

כדי לשנות את כל זה צריך להחליט. צריך לחלום על ישראל שאנחנו רוצים: יפה ופורחת. כחולה-לבנה. חופשיה. יהודית. מוגנת. דמוקרטית. הוגנת. שוויונית. בטוחה. מוסרית. צריך לחלום ולהיאחז בחלום הישראלי הזה בכל הכח, ולא לוותר עליו. ואחרי שחלמנו, צריך גם להתחיל לעשות. להגשים את החלום הזה בבית, בבית הספר, ברחוב, בבילויים. לעשות, כדי לחיות את החלום הזה שאנחנו שואפים לו. כדי לחיות את ישראל שאנחנו שואפים לה.

* * *

להמשך קריאת הספרון המלא