טוען..

בג"ץ קרית נטפים

הבנייה החדשה קרית נטפים. אוגוסט 2009

ב- 27 באוגוסט עתרה שלום עכשיו לבג"ץ נגד שר הביטחון, אהוד ברק ואלוף פיקוד מרכז גדי שמני, בבקשה להפסקת הבנייה של 15 מבני קבע בהתנחלות קריית נטפים והוצאת צווי הריסה.

בחודש מרץ 2009, גילה צוות מעקב התנחלויות כי החלו עבודות להכשרת הקרקע.  היום, חמישה חודשים מאוחר יותר, כבר ניצבים במקום 15 שלדים של מבני קבע גדולי מימדים אשר נבנו כולם בניגוד לחוק וללא היתרי בנייה, על אדמות המוגדרות כאדמות ציבור, ועל אדמות פרטיות בבעלות פלסטינים.

 לנוסח העתירה

ב-2 בספטמבר 2009 הודיעה המדינה, בניגוד לעמדתה בתיקים דומים, כי אין צורך בהוצאת צו ביניים למרות שמדובר בעבודות בלתי חוקיות משום שהוצאו צווי הפסקת עבודות והדבר נמצא בטיפול של גופי האכיפה: לקריאת תגובת המדינה לחצו כאן.

ב-6 בספטמבר החליט השופט רובינשטיין שלא להוציא צו ביניים למרות שמדובר בבנייה בלתי חוקית.

ב-17 בספטמבר הסתבר שהמתנחלים ממשיכים לבנות באתר הבנייה למרות צווי הפסקת העבודה שהוצאו להם. בעקבות זאת פנתה שלום עכשיו לבית המשפט בבקשה לעיון חוזר לגבי הוצאת צו הביניים.

ב-29 בספטמבר נתנה המדינה את תשובתה לגוף העתירה, והפעם הסירה התנגדותה להוצאת צו ביניים.

ב-1 באוקטובר הוציא השופט רובינשטיין צו ביניים שמורה למתנחלים להפסיק כל פעולות בנייה או מכירה של הבתים נשוא העתירה.

תצלום אוויר של אזור הבנייה. השטח הכחול הוא קרקעות בבעלות פרטית של פלסטינים

ב-29.12.09 הודיעה המדינה לבג"צ כי הוחלט לקדם את הליכי התכנון בהתנחלות קריית נטפים. יש לציין שעד כה נמנעה המדינה מלהודיע על קידום תכנית להתנחלות. התכנית נועדה להסדיר את הבנייה בקריית נטפים שנעשתה ללא תכנית מאושרת, ולאפשר בנייה בהתנחלות.

ב-20.1.10 הודיעה המדינה כי המתנחלים אכן הפרו את צו בית המשפט, והמשיכו לבנות למרות הוראה מפורשת של בית המשפט להפסיק את הבנייה הלא חוקית. שלום עכשיו ביקשה מבית המשפט גם להרחיב את צו הביניים כך שיחייב גם את המדינה למנוע את הבנייה, ולא רק את המתנחלים עצמם. המדינה הודיעה לבג"צ כי היא קיימה מספר סיורי פיקוח במקום וכי זה מספיק מבחינת המאמצים לאכוף את החוק, ולכן אין צורך להרחיב את צו הביניים.

ב- 11.7.10 הודיעה המדינה לבג"צ כי המשטרה פתחה בחקירה בחשד להפרה של צו הביניים שאסר על עבודות בנייה בפרוייקט של אמנה. עוד הבהירה המדינה כי כוונתה לקדם את תכנית הבנייה כדי הכשרת הבנייה, מותנה בפינוי ואיטום של כל המבנים שאוכלסו (ששה במספר).

ב-1.2.11 הודיעה המדינה לבג"צ כי אושר קידום תכנית 129/2 עבור 14 הבתים, וביקשה את מחיקת העתירה. תגובת העותרים הזכירה לבית המשפט כי מדובר ב-15 בתים ושהבנייה נעשתה בניגוד לתכנית המתוכננת שלא אושרה.

ב-21.3.11 החליט בית המשפט כי העתירה לא תימחק וכי ייקבע מועד להמשך הדיון.